onsdag 1 augusti 2012

puuh än så länge

Var på veterinär besöket igår då. Det gick bra. Hon gjorde en grundundersökning  på lok och allt såg bra ut. Och såret såg inte för allvarligt ut så fick en salva för den som vi ska ta i 10 dagar. Går de bort efter de så var de ett svårläkt sår/ sommar eksem. Om inte kan de vara någon hårsäcks parasit eller något som dom måste ta prover för. Så nu är det bara att hålla tummarna för att de försvinner nu.
Lok fick så på bordet för första gången nu när han är stor, han gjorde de en gång innan när han var valp. Men igår så gillade han verkligen inte det, jag och mamma fick bära upp han på bordet.. Men allt gick bra ändå. Hon tyckte att de var mycke drever i honom, på tal om något annat haha.
Salvan vi ska behandla med

Men sen på vägen hem så körde vi förbi brevlådan och hämta upp lite brev och sånt. Och dåå blev jag glad över att de som kom i posten till miiig! Och lok! 
Som vanligt så får man ju bruks hunden.. 1 gång i månad? Har inte så bra koll på de.

Har alltid vart nyfiken på rallylydnad så ska bli intressant och läsa denna och förhoppnings vis börja med det med :)

Denna boken har jag velat ha länge och nu när jag beställde den så tänkte jag att de var fan dags att skaffa mig denna :) Såå massa roligt att läsa nu framöver:)

Sedan efter vi kommit hem och jag fått i mig lite käk så drog jag och lok ut i skogen i 3 timmar. Vart skönt o bara ströva runt. Och klart så fynda vi lite meed.
Goooott!
(skrev idag för igår så strula vädert och de åska osv såå jaa hade typ inge internet)
Men nu ska jag gå över till grannen och rasta mimmi och kolla på valpisarna.
Sen ska jag nog borsta lok och sedan gå en sväng eller om de blir tvärtom vi får se. 
Ha det bäst! Puss o KRam! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar