tisdag 10 april 2012

Dag € - Din första hund

Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv

Dag 6 – Renras eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund

Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om

Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2012




Min första hund: 
Det var Saga som var min första hund. Hon är en blandning på Bichon frisee och shih tzu (stavning??). Och ja jag var rätt liten när jag fick henne och jag minns att jag och skolkompisar gick hem på lunch rasten och gick ut med henne. 
Sen senare så ver jag inte riktigt vad som hände för jag tröttnade men minns inte varför eller hur eller något. Men det var de som hände och mamma tog över henne..
Ser ni den där grå/vita saken? Det är Saga. Liten sak!

Det finns även en annan teori på min första hund och det är Bamse då. När pappa och hans fru skaffade honom så lärde jag ut dom en del vad dom skulle göra med honom och allt. Bamse älskar mig och varje gång när jag kommer blir han överlycklig. Dom säger  Elin kommer. Och så ställer han sig i fönstret och väntar och väntar. 
Men iaf så sa dom alltid att han var min hund för jag och han kom så bra överrens. 
Minns när dom hade hämtat honom och kom till oss och Bamse o Simba (våran golden) lekte och hade kul. Var kul och se! 


Känner att jag kortade ner allt men det får duga för denna gången. Och snart kommer ett vanligt inlägg med! Har haft fullt upp med massa så inte hunnit. 
Men ha det bäst! Puss O Kram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar