lördag 14 januari 2012

Lite tillbaka spolning!

Onsdagen den 11 januari
Nu några dagar senare så ska jag berätta om skogs promenaden som slutade upp i fiasko eller något sånt!

 Jag börjar med att gå ut i skogen då går längs med elledningarna och ser lite av varje. Tills sist kommer vi fram till en bäck. En rätt bred bäck, försöker leta fram där de är lite smalare. Och så när jag hittar de så säger jag till lok "kom här" , vad gör han då tror ni? Jo han försöker hoppa över och jag hade ju kopplet runt magen så slutade med att han flög ner i bäcken. Inga skador skeda. Vi gör ett nytt försökt. Denna gången går jag försiktigt över och när jag ska ta mitt sista kliv överv så säger jag till lok att hoppa över. Gör han det? Nej han står kvar som en en sten. Så jag flyger ner med i bäcken. Inte med hela kroppen men med bena och då hoppar lok över och ser nöjd ut.

Eftersom att jag inte ville bli allt för sjuk så var vi ju tvunga att gå hem igen, men Icke över bäcken! Utan gick en bit till så kommer man till en stig och en stig till och så kommer man till elleddningen igen längre fram eller bak eller så. Typ vart man börjar men ändå inte.

Såhär såg de ut på en av ledningarna


Lok ville inte vara med på bild!






Mördarbäcken! Eller näcken-bäcken! XD






När vi gått runt allt så kommer vi hit innan en annan bäck och en annan bäck som inte var lika farliga eller så kanske jag var mer tydlig eller något. Jag Gick in mitten av trädena.. Idiot? JA! Men vi klarade oss fin fint!

Nu hade jag tänkt att chilla lite. Eller träna lite med lok eller ja ta det de lugna i alla fall. Ha det bäst! Så Kommer jag skriva ett inlägg snart (idag)Igen. Puss och Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar