torsdag 5 januari 2012

Mål för 2012

Nu har jag kommit in på datorn och inte somnat eller glömt bort de!
Jag har inte riktigt bestämt mig hur de kommer se ut. Men jag ska ha något slags mål för varje månad och om jag uppfyller de eller ej är ju upp till mig själv och lok, hur mycket vi presterar och hinner med. Har ju trots allt en sista termin nu sen kommer man ut i det verkliga livet. Känns skumt..
Jag kan säga som såhär med att jag kollar ju in vilket mål jag väljer på en månad och ifall det är en lite mer avancerad så får jag klart länge kanske en månad extra och ha en lättare grej o göra den extra månaden.
Ska fixa ett slags schema på hur jag ska arbeta med. Ska försöka hinna med det innan jag börjar igen (innan den 10e), kan bli lite tajt med tanke på att imorgon ska jag och min kompis till mydog och på lördag åker man och firar jul med pappa.
Men på måndag ska jag nog hinna, det är ju en del att tänka på och man kanske itne ska planera in ett helt år utan tar allt månad efter månad.
Mitt största mål för 2012 är att lyckas ha lok lös ute när vi leker m.m. så det blir ju något vi kommer arbeta med hela tiden liksom, inkallning då. Och ett annat stort mål är att få lok att skita i andra hundar och katter när man möter på dom på promenad. Så har ju attt arbeta med.

Juste fick ett mejl idag från Lines hundskola (där jag tränar med lok). Hon är den bästa jag någonsin haft som hundtränare!! I alla fall så har hon skrivit upp kurser osv. Jag ska gå på blodspår steg 1, har jag bestämt. Vill veta mera exakt med blodspår, och även tänkt gå steg 2 med. Sedan funderar jag även på att gå vardagslydnad.
Jag har även snöat in mig på freestyle men hon har ingen sådan kurs men det verkar så otroligt kul! Men det får nog vänta tills lok går att ha helt lös. Asså det finns miljoner med kurser jag vill gå men jag får ta en sak i taget helt enkelt.

Dom två kursplanerna för er som bor i närheten av härryda eller i härryda! Reklam så ni får den bästa att lära ut er! ;) (www.lineshundskola.se)
Och blodspåret i kursplan 1 som är full antar jag att jag är med i. Hon skrev upp de sist så ja :). 
Och om ni vill att jag ska berärtta om denna dag så är de inte mycket att berätta, haft grus i ögona hela dagen och efter middagen så somnade jag.. Taaddaa! Men lok fick en hyfsat lång promenad förut så jag har itne suttit på latsidan hela dagen. Men nu tror jag ska träna lite tricks och sedan fortsätta sova! Skriver hur målen/månadena ser ut sedan mina sötnötar! Ha det bäst allihopa! Puss och kram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar