tisdag 14 februari 2012

Dag " - Presentera min hund

Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
 
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv

Dag 6 – Renras eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund

Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om

Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2012





Min hund!: 
Lok heter min hund och han är så kallad blandras. Ja men vadå för blandras, tänker ni. Jo han är blandras mellan schäfer, rottis, labrador, borzoi, border collie och drever. En rejäl blandning.
Jakt-vakt-vall-drag. Mycket att göra med denna gossen. 
Alla som lär känna Lok säger att han är den underbar och gosig hund, vilket han är. Men han är även osäker, lite dominant och lättlärd. Eh jag har svårt att skriva sånt här. 

Han är en väldigt lyhörd hund och är jätte duktig att lära sig saker snabbt. Han är riktigt underbar. Men ändå en "bråkmakare", nä men osäker vid hundmöten. Och då är de bara hundmöten jag menar. För när han får träffa andra hundar så går det jätte bra och då är de lek lek lek som står på schemat. Och hundmötena är ingen aggressivt mer att han skäller och drar.
Och eftersom att han har så mycket jakt i sig så är han svår att ha helt lös men det går bättre och gått ännu bättre sen jag började med blodspår. Han älskar det och är jätte duktig på de!

Okej jag har svårt att skriva sånna här texter måste jag medge. Jag tror jag fick allt som är o veta eller man ska säga. 
Lok är en vacker hund och helt underbar! Allt som gäller är att ha kul och träna så kommer allt gå jätte bra och han blir den bästa av dom bästa! 

Hmm hoppas ni förstår något av texten. Annars får ni ha det bäst idag! Puss O Kram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar